HanyaDCNie

Menceritakan Segala-galanya tentang aku, dia, kamu, kami, mereka dan siapa sahaja. Dan HanyaDCNie...

Friday, February 18, 2011

KeTiAK

apa yang anda semua bolehh huraikan bila anda tgk keadaan nie..!!!


1 ~ adakah org tuu x mandi n bau busukk...??
@
2 ~ adakah rambatnya bau busukk...??
@
3 ~ adakah bau KETIAK dia yg sgt busukk...??



yaa... isu KETIAK bukan biasa2 isu... tp ia amat beratt kalu KETIAK tuu "mengeluarkan" bau2an yg amattt DASYAATT sekali....eeeuuuwwww...!!! tp kalu KETIAK tuu sebersih dan secantikk seperti si dia d atass nie... ohhh, alangkah bahagianya hidupp ini.... tp..... kalu yg x dapat d gambarkan betapa seksanya berada d kalangan "mereka2" yg mempunyaii bau2an nie....ohhhhhhh.....!!!!



bagaimana nk menceritakan hakikat sebenar kpd "mereka" yg ada KETIAK berbau nie..?? mau d ckp tp menjaga hati dan perasaan nyaa yg kecikk tuu... tp kalu d pendamm... memakann fikiran dan menyakitkan hidungg...!!! habiss tuu mcm nerr tuu...???



bukan susahh pong nk menjaga kebersihan diri terutama bahagian KETIAK tuu... apa yg pasti... mesti mau sentiasa BERSIH... KEMASS... LICIN dan SEMPURNA.. kalu semua nie d ambik berat dan berdisiplin... maka kita bolehh laa ke bahagian seterusnya...


bila semua dh BERSIH dan KEMASS... so kita kenalaa bg "DIA" berbau wangi2an pulakk.... barulaaa lebihh SELESA dan NYAMAN bila kita kemana ajer @ melakukan apa saja xtvt terutama yg bekerja... ia amatlaa PENTINGG...


ada pelbagai petua utk mencantikkan @ kecantikkan KETIAK.... cuma tepokk dada tanya laa hati... mau buat @ x mau buat jerr... Arwahh Nenek org dolu2 pong ado jgak bg petua utk menghilangkan bau dan mencerahkan KETIAK.... Arwah Nenek sruh org gunakan LIMAU NIPIS.... dan ia mmg berkesann dan mujarabb.... 



faktor pemakanan jgak salah satu penyebabnya... sesetengahh org berkata kalu suka mkn bawang... badan @ ketiak akan berbau.... dan ada sesetengah org kata... mereka2 yg suka mkn mkanan yg berempah ratuss tuu akan menyebabkan badan @ ketiaknya berbau...mmm....tp x semestinya jgakk coz kekadang tuu... "dia" x mkn pong benda2 tuu semua... tp badannyaa tetapp jgakk mengeluarkan bau2an yg tidak menyenangkann... dan nie salah satu lg petua drp Arwah Nenek org jgak... Arwah suruh kami2 mkn KULIT LIMAU KASTURI tuu... katanya nnt badan @ ketiak x bau masyamm @ usyukkk...hehehhehee...

p/s ; macam mana nk bgtau seseorg tuu (perempuan @ wanita) yg KETIAK nya ada BAU... dan BAU tuuu sgt2 x menyenangkann... tp yg pelikknyaakann... x kan dia sdiri x bauu yg KETIAK nyaa berbauu aaa...??? mmmmmm....


3 comments:

shah-kayrul said...

bau ketiak memang susah nak hilang...tambah2 klu lalu sebelah bangla...rasa nak pengsan jer...hehehe

sicKo^ said...

senangg jer nak ilangkan bau ketiak..
pakai jer deodorant .. hehe

bungacahaya said...

salam. Tq ye jengah blog saya.